W szkole ruszył projekt międzyprzedmiotowy „W czarnej sukience” (historia, plastyka, technika), który ma za zadanie ukazanie roli kobiet w powstaniu.

Czytając wspomnienia kobiet z Powstania Styczniowego, widać, że w gruncie rzeczy robiły to samo, co dziewczyny w Powstaniu Warszawskim. Tylko spodni zwykle nie miały, a broń nosiły pod krynoliną.” To fragment pewnego artykułu. Chcemy w naszym projekcie skupić się na kobietach, które nie tylko pomagały swoją pracą, dachem nad głową, czasem, pieniędzmi powstańcom, ale także na losach tych z nich, które zamieniły piękne suknie na mundur i poszły walczyć. Nie było ich zbyt wiele – ale chcemy, aby nasze uczennice poznały ich losy.

Na lekcjach historii nasze dziewczęta będą poznawały głównie powstanie od strony historycznej, ale też będą przyglądać się temu swoistemu drugiemu planowi: czyli roli kobiet w czasie powstania. Na zajęciach powstają plakaty z największymi bohaterkami styczniowymi, również Gazeta Powstańcza. Na kółku historycznym uczennice próbowały swoich sił w projektowaniu biżuterii powstańczej / patriotycznej – nazywanej często czarną biżuterią. Podobne zadanie czeka klasę IV (one, na technice wykonają modele takiej biżuterii. Zdjęcia i relacja po feriach). Na plastyce natomiast, uczennice klasy V przyjrzą się modzie z epoki, oraz zaprojektują suknie z czasów „żałoby narodowej” – czyli okresu sprzed wybuchu powstania, ale również i w trakcie jego trwania. Zajęcia i relacje ukażą się po feriach.